קבוצת פרקש

התחדשות עירונית – מהי? כל המידע

הליכי התחדשות עירונית מתארים מדיניות שתכליתה חידוש הנוף האורבני והתאמתה לשינויים טבעיים המתרחשים מסביבנו. קראו את המדריך…

המושג "התחדשות עירונית" מבטא שם כולל למדיניות שנהגתה במקור על ידי משרד השיכון והבינוי בשיתוף הוועדות הארציות והמקומיות לתכנון ובנייה, שתכליתה החייאת המרקם העירוני המסורתי ויצירת סביבת מגורים נעימה.
מדיניות זו מיושמת הלכה למעשה בעזרת פרויקטים הנכללים תחת מתווה התחדשות עירונית, בהתאם להוראות תמ"א 38 לחיזוק ובנייה של מבנים קיימים מפני רעידות אדמה, או על ידי תכניות "פינוי בינוי" הכוללות הריסה של מבנים קיימים ובנייה של מבנים חדשים ומודרניים על חשבונם (לרוב עם תוספות בנייה).

התחדשות עירונית – מהי?

מטרת העל של תהליכי התחדשות עירונית נועדו למצב מחדש את הנוף האורבני תוך התאמה של שכונות וערים על פי מאפייני החיים המודרניים, וזאת בכפוף לשינויים הדמוגרפיים המתרחשים בישראל, ובדגש על מגמת נסיקה מתמדת בהיקף האוכלוסייה.
פועל יוצא של תהליכים אלו יוצר לרוב שיקום פיזי וחברתי של שכונות, הזוכות לעדנה מחודשת בזכות שדרוג תשתיות קיימות וכניסה של אוכלוסיות איכותיות במעמד סוציו-אקונומי גבוה.

יצוין כי הליכי התחדשות עירונית מתבצעים ביוזמה של הרשות המקומית, או על ידי יזם פרטי או התאגדות של בעלי הנכסים במבנה מסוים.
עם זאת, אישור פרויקט מסוג התחדשות עירונית הינו כפוף לאישורה של ועדת תכנון ובנייה, אשר בסמכותה ההחלטה האם לאשר את הפרויקט.

פרמטר נוסף עליו חשוב לתת את הדעת, מקורו הסכמה של מרבית בעלי הנכסים במבנה או מתחם, כתנאי מקדים שיאפשר את הוצאתו של פרויקט התחדשות עירונית (תמ"א 38 או פינוי בינוי) אל הפועל.

קבוצת פרקש מ.ה. – המומחים בהתחדשות עירונית

קבוצת פרקש נחשבת שלא בכדי לאחת הקבוצות המוערכות בישראל בתחום הנדל"ן, אשר באמתחתה הניסיון, הידע והכישורים הנדרשים בביצוע כל סוגי הפרויקטים בתחום הבנייה.

הקבוצה המשמשת הן כחברה יזמית והן כקבלנית מבצעת בפרויקטים מסוגים שונים בפריסה ארצית רחבה, צברה במרוצת השנים מוניטין יוצא דופן.

קבוצת פרקש מ.ה. מתהדרת באיכות בנייה בלתי מתפשרת, שימוש בחומרים בסטנדרטים גבוהים ביותר, עמידה בלוחות זמנים, לצד הקפדה של שקיפות מלאה מול קהל הלקוחות, שמצידו מביע את אמונם בפרויקטים השונים שמשווקת הקבוצה פעם אחר פעם.

קראו גם – פינוי בינוי – מה זה? ⇐

מאמרים נוספים

הבניין שלך מתאים לפינוי - בינוי?

חשוב לנו לשמוע אותך!

דילוג לתוכן