קבוצת פרקש

עיר בתנופה: מהפכת ההתחדשות העירונית בתל-אביב

עם מאות פרויקטים חדשים המאושרים בתחומה מדי שנה ומחירים שהולכים ומאמירים, זוכה תכנית תמ"א 38 בתל אביב לביקושים גבוהים מצד היזמים והדיירים כאחד. 

הידעתם? תל-אביב היא העיר המובילה בישראל בתחום ההתחדשות העירונית. כיאה למעמדה כעיר מרכזית ופורצת דרך, מתרחשים בתוכה מדי שנה מאות פרויקטים של התחדשות עירונית ותמ"א 38 המאושרים על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מתוך שאיפה לשדרג את המרחב האורבני, ובה בעת לקדם אורח חיים המשתלב עם סביבה ברת-קיימא.

לאור הביקושים הגבוהים לאישור תכניות על בסיס תמ"א 38/1 (חיזוק הבניין הקיים והוספת קומות נוספות) או תמ"א 38/2 (הריסה ובנייה מחדש) קידמה עיריית תל-אביב בשנים האחרונות את "תכנית הרובעים" שתכליתה לקבוע באופן ברור את הזכויות לתוספות הבנייה ברחבי העיר, על פי חלוקה למספר רובעים שונים הפרוסים לאורכה ולרוחבה של העיר.

התכנית אשר קורמת עור וגידים בשנים האחרונות מציבה סטנדרט קפדני במיוחד על איכות הבנייה והשתלבותה במארג העירוני, ולה בעצם משמעות כפולה – האחת, כדאיות כלכלית בפרויקטים של התחדשות עירונית ותמ"א 38 בתל אביב ליזמים הלוטשים עיניהם אל העיר בה מחירי הקרקעות מאמירים בהתמדה בשנים האחרונות, ומנגד שיפור איכות החיים של התושבים ו/או הדיירים הזוכים לבניינים מודרניים העומדים בתקנים הבינלאומיים מפני רעידות אדמה, לצד שדרוג חזות העיר לאין ערוך.

קבוצת פרקש יזמות ונדל"ן לוקחת חלק במאמץ הלאומי בקידום תכניות להתחדשות עירונית ותמ"א 38 בתל-אביב מתוך שאיפה לייצר מרחב עירוני מזמין ואיכותי העולה בקנה אחד עם איכות הבניה בערים המובילות בעולם.

מאמרים נוספים

פינוי בינוי, מה זה ואיך עובד? - קבוצת פרקש

פינוי בינוי – מה זה ואיך עובד?

פרויקט ההתחדשות העירונית השכיח ביותר בעשורים האחרונים מהווה אלטרנטיבה מצוינת כחלק משינוי הנוף האורבני בישראל. כך זה עובד… ענף הנדל"ן בישראל צובר תאוצה בעשורים האחרונים

קרא עוד »
הבניין שלך מתאים לפינוי - בינוי?

חשוב לנו לשמוע אותך!

דילוג לתוכן