קבוצת פרקש

פינוי בינוי – מה זה ואיך עובד?

פרויקט ההתחדשות העירונית השכיח ביותר בעשורים האחרונים מהווה אלטרנטיבה מצוינת כחלק משינוי הנוף האורבני בישראל.
כך זה עובד…
ענף הנדל"ן בישראל צובר תאוצה בעשורים האחרונים באופן חסר תקדים.
על מנת להתמודד עם המחסור בהיצע הדירות למגורים, מאמץ משרד השיכון והבינוי יחד עם הוועדות הארציות והמקומיות לתכנון ובנייה, תכניות מסוג "פינוי בינוי", שתכליתן נועד להניע תהליכי התחדשות עירונית ולשפר הלכה למעשה את איכות החיים, הן עבור דיירי הבניין/מתחם והן עבור תושבי השכונה או האזור.

תכניות אלו מבוססות על "חוק פינוי בינוי" שנחקק ב-1965 והפך למדיניות רשמית מאז 1998.
מאז ועד היום התבצעו עשרות אלפי פרויקטים על בסיס "פינוי בינוי" ברחבי הארץ, כאשר הצפי הוא כי במהלך העשור הקרוב תימשך המגמה, כחלק מהשאיפה לייצר סביבה אורבנית מודרנית, הן בערים הגדולות והן בפריפריה.

בניגוד לפרויקטים מסוג תמ"א 38 שמטרתם המקורית היא להבטיח את יציבותו של מבנה מפני תרחיש קיצון כמו רעידת אדמה, פרויקטים על טהרת "פינוי בינוי" מיוחסים אך ורק למבנים חדשים לחלוטין, אשר נבנו על שטח בו נהרס בניין קיים.

מדובר בתכנית ממנה יוצאים כל הצדדים נשכרים, בדגש על בעלי הנכסים והדיירים המתגוררים בבניין ישן, זוהי למעשה אפשרות יוצאת דופן לשדרג את איכות החיים, שכן הנכס החדש גם משביח את הנכס בעשרות אחוזים, כאשר היזם או החברה הקבלנית המבצעת את התכנית נושאת בכלל העלויות הכספיות, לרבות מיסים, שכירויות ועוד.

במקביל, פרויקטים מסוג "פינוי בינוי" מאפשרים להגדיל את כמות הדירות המיועדות למגורים, במסגרת הניסיון להתמודד עם מצוקת הדירות הקיימת.

פינוי בינוי של קבוצת פרקש מ.ה – בנייה איכותית זה אנחנו

קבוצת פרקש נמנית בין קבוצות הבנייה המובילות בישראל, המבצעת מדי שנה עשרות פרויקטים מסוג "פינוי בינוי" בפריסה ארצית, תוך חתירה ליצירת סביבה מתחדשת בעלת מאפיינים מודרניים.

קבוצת פרקש מ.ה. ניחנת ביתרונות משמעותיים המעניקים לה ערך מוסף, בדגש על איתנות פיננסית, שירות מקצועי המתבצע בשקיפות מלאה מול קהל הלקוחות, כמו גם במסירות והקפדה עד הפרטים הקטנים ביותר.

קראו גם – תמ"א 38 ⇐

מאמרים נוספים

התחדשות עירונית, מהי התחדשות עירונית? כל המידע - קבוצת פרקש

התחדשות עירונית – מהי? כל המידע

הליכי התחדשות עירונית מתארים מדיניות שתכליתה חידוש הנוף האורבני והתאמתה לשינויים טבעיים המתרחשים מסביבנו. קראו את המדריך… המושג "התחדשות עירונית" מבטא שם כולל למדיניות שנהגתה

קרא עוד »
הבניין שלך מתאים לפינוי - בינוי?

חשוב לנו לשמוע אותך!

דילוג לתוכן