קבוצת פרקש

האם פינוי בנוי מתאים לכם ואיך תבחרו יזם?

"התחדשות עירונית היא יעד מרכזי של ממשלת ישראל ואחד האתגרים המרכזיים בפיתוחה של המדינה״. כך מגדירה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית את חשיבותה של  ההתחדשות העירונית. בהחלטת ממשלה מפברואר 2017 הוחלט על יעד הבנייה  כולל של  1.5 מיליון יחידות דיור עד שנת 2040. וש- 35% מתוספות יחידות הדיור עד 2030  יבואו מהתחדשות עירונית.

איזה פינוי בינוי מתאים לכם?

יש 3 מסלולים להתחדשות עירונית.

  1. מסלול אחד הוא ביוזמה של הרשות המקומית שלכם. העירייה שלכם או המועצה המקומית מחליטה שמתחם מסוים צריך להתחדש. היא תוחמת אותו ב״קו כחול״ ומתכננת אותו בתכנון מפורט להתחדשות. הרשות המקומית משתפת את התושבים בעלי הדירות בתכנון  ומארגנת אותם ומלווה את כל התהליך עד לבחירה של יזם שיבצע את הפרויקט.
  2. מסלול שני נקרא ״מסלול מיסוי״ ההתחדשות נעשית על ידי שותפות בין יזמים ובעלי הדירות. בעלי דירות מתארגנים ובוחרים יזם ומתקשרים איתו בהסכם, או שיזם מניע את התהליך ומציע את שירותיו לדיירים. בכל המקרים רצוי שתהייה מעורבות של המדינה הכרזה של תחם פינוי-בינוי, נותנת  גם הטבות מיסוי מס שבח, מס רכישה ומע"מ על שירותי בנייה לבעלי הדירות הקיימות.
  3. מסלול נוסף הוא תמ"א 38 חיזוק או הריסה ובנייה. הוא חל רק על בניינים שנבנו לפני 1980. בניגוד לפרויקט של פינוי בינוי ההתחדשות כאן היא רק של הבניין והיא לא מייצרת תועלת גדולה לסביבה על ידי שחרור של שטחים לצורכי הציבור וארגון מחדש של המרחב העירוני.

השותפות בין יזם ובעלי הדירות

אם בבנייה חדשה רוב הקרקעות שייכות למדינה, בפרויקטים של פינוי בינוי או תמ״א 38 הקרקע נמצאת בבעלות הדיירים. הדיירים מעמידים לידי היזם את הנכס ואת קרקע ונותנים לו זכות להשקיע בבנייה של בניין חדש ולהרוויח ממכירה של הדירות העודפות שיישארו לו (אחרי שייתן לבעלי הדירות דירות חדשות)

זו מהות השותפות בין היזם לבעלי הדירות – הם נותנים קרקע והוא בונה להם בתים חדשים ומרווחים בקומות גבוהות יותר עם  תוספת שטחים, עם ממ״דים, מרפסות לובי  מודרני, חניות תת קרקעיות ועוד.

החלטתם על פינוי בינוי? כך תבחרו יזם

עסקים עושים אנשים. ויזם ראוי לפרויקט הבינוי פינוי שלכם הוא זה שרואה אתכם. שרואה לפניו אנשים עם רצונות ושאיפות. ושואף ליצור שותפות מנצחת שבה אתם מגשימים את הרצון שלכם למגורים חדשים. אתם צריכים יזם נדלן מומחה מקצוען ומנוסה ובעל חוסן כלכלי ופיננסי שיתחייב לממש את הציפיות שלכם ולעמוד בכל פרטי ההסכם שנחתם איתו.

ההתקשרות בין יזם לבעלי הדירות מעוגנת ב"הסכם פינוי בינוי(הריסה ובנייה מחדש)". ההסכם נרקם באמצעות עורך דין דיירים שנבחר על ידי הדיירים וממומן על ידי היזם. אף שהיזם הוא שמממן את עורך הדין,  המחויבות של עורך הדין היא כלפי הדיירים. תפקידו  לייצג אותם ולהגן על האינטרסים שלהם. וכמו בכל עסקה – חשוב להגיע במשא ומתן לתמורות המקסימליות שניתן לקבל.

זיכרו שכל תהליך הפינוי בינוי נעשה על חשבונו  של היזם (בסיוע בנקאי) והדיירים אינם משלמים דבר. היזם מחויה לביטחון ולשקט הנפשי של בעלי הדירות עם ערבויות שמבטחות אותם בכל תרחיש.

קבוצת פרקש מ.ה. חברת יזמות נדל"ן בשבילך

קבוצת פרקש יזמות נדל"ן פועלת כ 5 שנים בזירה ומתמחה בעיקר בתחום פינוי בינוי, התחדשות עירונית ופרוייקטים חדשים.

קבוצת פרקש מ.ה. מנוהלת ע"י 2 אושיות בתחום הנדל"ן, הבעלים והמנכ״ל פנחס פרקש והמנכ״ל המשותף ישראל אברמוב.
עקרונות הקבוצה מושתתים על יושרה, אמינות, אמון הדדי והרצון להטביע חותם בעולם חברות הנדל"ן שמיטיבות עם אנשים והסביבה.

קבוצת חתומה על עשרות פרויקטים חדשים של אלפי יחידות דיור בשלבים שונים של ייזום, תכנון ובנייה.

קראו גם – מהפכת התחדשות עירונית בתל אביב ⇐

מאמרים נוספים

פינוי בינוי, מה זה ואיך עובד? - קבוצת פרקש

פינוי בינוי – מה זה ואיך עובד?

פרויקט ההתחדשות העירונית השכיח ביותר בעשורים האחרונים מהווה אלטרנטיבה מצוינת כחלק משינוי הנוף האורבני בישראל. כך זה עובד… ענף הנדל"ן בישראל צובר תאוצה בעשורים האחרונים

קרא עוד »
התחדשות עירונית, מהי התחדשות עירונית? כל המידע - קבוצת פרקש

התחדשות עירונית – מהי? כל המידע

הליכי התחדשות עירונית מתארים מדיניות שתכליתה חידוש הנוף האורבני והתאמתה לשינויים טבעיים המתרחשים מסביבנו. קראו את המדריך… המושג "התחדשות עירונית" מבטא שם כולל למדיניות שנהגתה

קרא עוד »
הבניין שלך מתאים לפינוי - בינוי?

חשוב לנו לשמוע אותך!

דילוג לתוכן