קבוצת פרקש

כל מה שצריך וכדאי לדעת על יזמות נדל"ן

יזמות נדל״ן מהי?

יזמות נדל"ן היא עסק. הקמת מבנים למגורים, לעסקים ולצרכי ציבור. יזם נדלן עוסק באיתור קרקע לבנייה, גיוס מימון, תכנון הפרויקט, התנהלות מול גופי התכנון, קבלת אישורים והיתרים לבנייה, הקמת המבנים, שיווק ומכירה לקהלי היעד.

בקיצור: זה עסק לרצי מרתון – רצים למרחקים ארוכים ובעלי לב חזק.

ואם מדברים על ענייני לב עיסוק בנדל״ן צריך שיבוא מתוך כוונה שבלב. לעשות טוב, לשנות את הקיים, ליצור מציאות חדשה ולהטביע חותם.

מדוע מחירי הדיור בעלייה מתמדת

כמו בכל מוצר גם על דירות חלים חוקי הכלכלה של היצע וביקוש. ככל שההיצע קטן והביקוש גבוה המחירים עולים.
בישראל, רוב האנשים מעדיפים לגור בערים, או ליד הערים ובנגישות גבוהה לאזורי התעסוקה. קוראים למקומות האלה ״אזורי ביקוש״. כי יש להם ביקוש גבוה. אבל באזורים האלה אין הרבה היצע של קרקע זמינה לבנייה. רשות מקרקעי ישראל, בעלת הקרקע בישראל משווקת מעט קרקעות ובמחירים גבוהים יחסית. השילוב של מחסור בקרקעות ומחירים גבוהים גורמים לעליית מחירי הדיור המחירים למעלה, אז מה עושים?

התחדשות עירונית

לעומת המחסור בקרקעות ״בתוליות״ לבנייה חדשה באזורי ביקוש- יש שפע קרקע בערי ישראל של מתחמים להתחדשות עירונית. מדובר בשכונות בנויות בבניינים מיושנים לעיתים מתפוררים, שהוקמו לפני עשרות שנים בחיפזון ובתקציבים דלים כדי ליישב עולים חדשים במדינה החדשה. כיום הדירות קטנות ואינן מתאימות למשפחות גדולות והמבנים אינם בטיחותיים ואינם עמידים בתקן של רעידות אדמה.

יזמות נדל"ן – התרומה לחברה ולעיר

הרעיון בהתחדשות עירונית כשמו – חידוש הנוף האורבני על ידי הריסת הקיים ובנייה של בתים חדישים איכותיים ומרווחים. התחדשות עירונית היא גם פעילות עסקית  חברתית: להוציא משתכנים מבתים מתפוררים ליצר להם סביבת מגורים מרווחת ומאירת עיניים, בסטנדרטים גבוהים ולהחזיר להם את כבודם. בתהליך ההתחדשות העירונית גם יש פוטנציאל לארגון מחדש של המרחב העירוני על ידי יצירה של שטחים לצורכי ציבור, שטחים ציבוריים פתוחים ולעיתים גם הרחבת הרחובות ושחרור חסמים של תנועה.

איך עובדת הכלכלה של התחדשות עירונית?

הרעיון בהתחדשות עירונית הוא שהדיירים אינם משלמים דבר. יזם נדל"ן הוא מממן את כל התהליך משלב התכנון ועד מסירת המפתח לדירה החדשה. אז ממה היזם מרוויח? ואיך הרשות העירונית מרוויחה מהתחדשות עירונית? בתמורה למימון של הבנייה לבעלי הדירות היזם מקבל מהרשות המקומית היתר לבנות עוד יחידות דיור. הרווח בא לו ממכירת הדירות הנוספות. קחו לדוגמא מתחם שבו  100 דירות. והיזם מורשה לבנות בסה״כ 350  דירות .100 דירות חדשות וגדולות הוא בונה עבור בעלי הדירות ללא כל תמורה, ועוד 250 דירות הוא מוכר לציבור הרחב, והן יהוו את הרווח שלו. היחס בין מספר הדירות הקיימות לכמות דירות הנוספות נקרא מכפיל. במקרה הנ״ל המכפיל הוא .3.5. ובנוסף נדרש היזם להפריש שטחים ולבנות מתקנים לטובת הציבור.  היחס בין דירות קיימות לסך כל הדירות שייבנו ו ותלוי גם בריווחיות הצפויה ליזם וזה משתנה מפרויקט לפרויקט וממקום למקום  גם בהתאם לאופי של השכונה לצרכים של העיר וליכולת שלה לקלוט תושבים חדשים באזור המתחדש.

קבוצת פרקש מ.ה. חברת יזמות נדל"ן

קבוצת פרקש היא חברת נדל"ן הפועלת כ 5 שנים בזירה ומתמחה בעיקר בתחום התחדשות עירונית ופינוי בינוי.

את קבוצת פרקש מנהלים הבעלים והמנכ״ל פנחס פרקש והמנכ״ל המשותף ישראל אברמוב שתיי אושיות בתחום הנדל"ן.
עקרונות הקבוצה מושתתים על יושרה ואמינות, אמון הדדי,הרצון להטביע חותם בעולם חברות הנדל"ן שמיטיבות עם אנשים והסביבה.

קבוצת נדל"ן זו חתומה על עשרות פרויקטים חדשים של אלפי יחידות דיור בשלבים שונים של ייזום, תכנון ובנייה.

קראו גם – פינוי בינוי – מה זה ואיך עובד >>

מאמרים נוספים

פינוי בינוי, מה זה ואיך עובד? - קבוצת פרקש

פינוי בינוי – מה זה ואיך עובד?

פרויקט ההתחדשות העירונית השכיח ביותר בעשורים האחרונים מהווה אלטרנטיבה מצוינת כחלק משינוי הנוף האורבני בישראל. כך זה עובד… ענף הנדל"ן בישראל צובר תאוצה בעשורים האחרונים

קרא עוד »
הבניין שלך מתאים לפינוי - בינוי?

חשוב לנו לשמוע אותך!

דילוג לתוכן